Jedná se o proces zvyšování počtu uživatelů pro daný web. Vyhledávací enginy jako je Google, Seznam.. mají svůj algoritmus, podle kterého vyhodnocují kvalitu webu a na základě několika kritérií zobrazují web novým návštěvníkům. Špatně optimalizovaný web má za následek nízké procento zobrazení. Mezi kritéria hodnocení patří:
- Zabezpečení webu HTTPS
- Rychlost webu
- Optimalizovaný kontent
- Meta tagy
- Používání klíčových slov
Možné důvody, proč je SEO webu nízká
- Špatná čitelnost(nevhodně zvolené kontrasty mezi textem a pozadím)
- Duplicity obrázků za sebou
- Nekvalitní obsah
- Nedostatek klíčových slov
- Nedostatek příchozích odkazů
- Výplňový text webu(text, který je na webu, ale není zobrazen jsou vyhledávací enginy schopni rozpoznat)
Jak zlepšit SEO
- Obsah: Zajistěte, aby Váš web obsahoval relevantní a kvalitní informace, které jsou pro uživatele užitečné. Obsah by měl být unikátní.
- Klíčová slova: Identifikujte klíčová slova, která souvisí s tématem Vašeho webu, a zahrňte je do titulků, meta popisků, nadpisů a textu stránek.
- Uživatelsky přívětivá URL: Používejte stručná a výstižná URL, která odpovídají obsahu stránky a zahrnují klíčová slova.
- Struktura webu: Snažte se, aby Vaše webové stránky byly snadno navigovatelné a aby mezi nimi existovala logická souvislost.
- Zpětné odkazy: Získávejte zpětné odkazy na Váš web z jiných kvalitních webových stránek. Další možností je tyto odkazy zakoupit.
- Sledování: Sledujte a analyzujte své výsledky pomocí nástrojů pro analýzu webu, jako je Google Analytics, abyste pochopili, jak se Vaše SEO chová.
- Technické SEO: Zajistěte, aby Váš web byl technicky zdatný, například umožňující rychlý přístup, kompatibilitu s mobilními zařízeními(tzv. responzivní), optimalizovaný pro rychlost a podobně.
- Pravidelně web aktualizujte: Pravidelně aktualizujte a doplňujte obsah webu, aby byl aktuální a relevantní pro návštěvníky.
Meta tagy
Jedná se o tzv. vizitku webu a nejdůležitější faktor z pohledu návštěvnosti. Jsou to krátké texty(vložené v hlavičce HTML), které vystihují danou webovou stránku. Kdo dokáže lépe zakomponovat klíčová slova do meta tagu a dokáže se odlišit, má větší šanci se na internetu prosadit a porazit konkurenci. V redakčním systému WordPress se dá nastavit na každé stránce zvlášť ve výchozím nastavení bez použití pluginů. Pokud bychom tagy nenastavili, zobrazovali by se náhodné části textu ze zobrazované stránky. Meta tagy se dělí na:
a) Meta title (meta nadpis)
Správný meta nadpis by měl být co nejkratší a nejvýstižnější. Ohromnou výhodou je využívání klíčových slov. Měl by být na každé stránce jiný. Ideální délkou nadpisu je rozmezí 50-60 znaků.
b) Meta description (meta popisek)
c) Meta robots tags
Ovlivňuje chování robotů. Soubor, který je umístěn v kořenovém adresáři dokáže nasatvit chování robotů na našich stránkách. Využívá se, pokud chceme určité části webu ponechat bez zpracování a skenování roboty. Pokud tedy zakážeme indexaci(zamezíme robotům čtění obsahu). Nejčastěji se používá např. pro formuláře, či administrativní stránku webu.
Zákaz se provádí příkazem noindex a nofollow. Pokud se tedy náš web neukládá do vyhledávačů(Google, Seznam…) může být problém v nastavení souboru robots, který bychom měli najít po zadání adresy webu s příponou robots.txt, následná adresa pak bude vypadat takto:
https://elegantweb.cz/robots.txt