Pokud platformě WordPress pro tvorbu svého webu používáte Divi Builder a potřebujete přeložit svůj web do několika jazyků, je jedním z ideálních pluginů pro tento úkol Polylang. Je to zejména z toho důvodu, že není potřeba žádných investic a mnohdy si tak vystačíme s bezplatnou verzí Polylangu, která toho má dost co nabídnout.
Problém nastává tehdy, kdy je potřeba přeložit prvky vytvořené pomocí Divi Theme Builderu, protože Divi standardně neumožňuje přímý překlad globálních prvků, jako je footer, header apod.
V dnešním stručném návodě si ukážeme, jak jednoduše vytvořit vícejazyčnou verzi footeru na Vašem webu.
Přejdeme do Divi > Theme builder, kde vytvoříme globální zápatí:

Do footeru přidáme dvě sekce, z nichž každá bude reprezentovat jednotlivý jazyk. Pro příklad si zde vytvoříme jednu sekci, která se bude zobrazovat pouze pro český jazyk, a druhou, která se bude zobrazovat pouze pro anglickou část webu.
Zároveň každé sekci přidáme vlastní ID a to v nastavení sekce > pokročilé > CSS ID & třídy
České verzi footeru jsem přidal ID „cesky-footer“ a té anglické verzi „anglicky-footer“.
Změny uložíme a přejdeme zpět do administrace WordPressu.

2) Nastavení správného zobrazení footeru
V administraci WordPressu vybereme možnost Vzhled > Přizpůsobit > CSS.
Do pole CSS vložte následující kód:
Viz. obrázek:

Vysvštlení kódu:
První část kódu zakáže zobrazení anglického footeru na české verzi webu a druhá část udělá přesný opak, čili zakáže zobrazení českého footer na anglické verzi webu.
3) Překlad Divi footeru do ostatních jazyků
Stejný postup lze aplikovat i na ostatní jazyky. V kódu stačí pouze pozměnit selektor. Pokud tedy překládáte web do němčiny, tak místo „en“ použijete „de“.
V případě, že potřebujete přeložit web do vícero jazyků, budete muset pro každý jazyk opět vytvořit novou sekci, které přidělíte vlastní ID.
4) Závěr
Ačkoli použití CSS pro skrytí a zobrazení jednotlivých verzí footeru podle jazyka může být rychlým a snadným řešením, není to vždy nejlepší způsob, jak tento problém dlouhodobě řešit. Zde je několik důvodů, proč byste se měli vyhnout tomuto přístupu, zejména při vícejazyčném webu:
- Zátěž pro výkon webu
- Neefektivní využití zdrojů
- Mírný dopad na SEO